30 dagen retourrecht
grootste collectie Melik Shoes
gratis verzenden & retour vanaf € 75
9.4
Op basis van 563 reviews
vragen? bel: 013- 850 1595
  • Aboutshoes

Frequently Asked Questions

  • 100% Service en Zekerheid

    Ervaar de unieke 100% Service en Zekerheid van AboutShoes

    AboutShoes is veel meer dan een webwinkel. Wij bieden u de unieke service van persoonlijk contact en advies. Ons team bestaat uit ervaren en deskundige medewerkers. We zijn u graag van dienst met advies over de juiste schoenen. Wij zijn op werkdagen telefonisch bereikbaar van 9-5 uur, op 013 - 850 1595 of via de mail : info@AboutShoes.nl.

    Schoenen te groot of te klein?

    Schoenen te groot of te klein?  Blijkt de gekozen maat van uw schoenen toch niet geheel naar wens te zijn? AboutShoes levert u kosteloos een grotere of kleinere maat schoenen.

    Twijfelt u over de juiste maat?

    Twijfelt u over de juiste maat? de pasvorm, het gebruikte materiaal van de schoen of de kleur van een bijpassende riem? Onze medewerkers staan u graag te woord met advies!

    De schoenen van Melik Shoes zijn gemaakt van verschillende leesten. Dit betekent dat niet iedere schoen hetzelfde valt. Door het gebruik van verschillende leesten is er voor iedere voet wel een passend model!

    In de omschrijving van de schoenen treft u meer informatie aan hoe die schoen qua maat valt. Van een aantal modellen weten we dat deze wat groter uitvallen. In de omschrijving staat dan ook dat u deze schoenen beter 1 maat kleiner kunt bestellen. Indien er niets over de maat wordt vermeld dan moet u ervan uitgaan dat u de maat kunt bestellen die u normaal gesproken ook heeft.

    Twijfelt u over de te kiezen maat dan adviseren we u in het algemeen de kleinere maat te bestellen.

    Onderstaand een tabel welke u kunt gebruiken indien u uw schoenmaat in Engelse maten weet.

    Europese maat 39 40 41 42 43 44 45 46
    Engelse maat 6 6,5 7,5 8 9 9,5 10,5 11

     

    Wilt u trend- of kleuradvies?

    Heeft u behoefte aan trend- of kleuradvies? of wilt u hulp bij de juiste modellenkeuze? Onze stylistes adviseren u graag over passende kleurcombinaties en bieden u hulp zoals in een fysieke schoenenwinkel.

    Niet goed geld terug!

    Niet goed, geld terug! Blijkt uw bestelling na ontvangst toch niet geheel niet naar wens? U kunt uw bestelling retourneren binnen 30 dagen na ontvangst en u ontvangt uw volledige aankoopbedrag van ons terug.

    De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt( moment van ontbinding). De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

    Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

    Uw schoenen de volgende werkdag in huis

    Uw schoenen de volgende werkdag in huis. Alle getoonde modellen en maten in onze webwinkel zijn op voorraad. Bestellingen geplaatst voor 17.00 uur worden de eerstvolgende werkdag geleverd. Alleen indien de bestelling in Belgie moet worden bezorgd dient u rekening te houden met een levertijd van 1-3 werkdagen.

    Velig & betrouwbaar online kopen

    Veilig & betrouwbaar online kopen AboutShoes is aangesloten bij Stichting Webshop Keurmerk, dat betekent dat u veilig en betrouwbaar kunt kopen op internet: Altijd 100% veilig betalen, uw weet met wie u zaken doet, uw privacy wordt gewaarborgd, bij geschillen is er onafhankelijke bemiddeling, u heeft recht op 30 dagen bedenktijd (afkoelingsperiode) en de webshop Keurmerk-code wordt door ons nageleefd.

    • Via een beveiligde betaalpagina, met SSL certificaat, vindt de online betaling plaats. U heeft een ruime keuze uit diverse veilige online betaalmethoden zoals Ideal en diverse Creditcards.
    • Wilt u achteraf betalen zonder risico? Ook dat is mogelijk met onze betaalmethode Afterpay. Ontvang eerst uw schoenen en betaal later!

    Ruilen en Retourneren

    Kan ik mijn bestelling ruilen of retourneren?

    Vanzelfsprekend kunt u uw bestelling ruilen en retourneren. Dit geldt ook voor afgeprijsde artikelen. Wij vinden het belangrijk dat u goed passende schoenen bij ons koopt en lange tijd van uw aankoop plezier kunt hebben.

    Als u besluit uw bestelling te retourneren zijn daar wel voorwaarden aan verbonden:

    1. de schoenen, riemen en overige producten zijn ongebruikt en onbelopen, anders dan voor het passen nodig is.
    2. de schoenen, riemen en overige producten worden - indien mogelijk - geretourneerd in de originele, onbeschreven en onbeschadigde verpakking.
    3. de producten kunt u binnen 30 dagen na ontvangst retourneren.
    4. alleen retourzendingen met een ingevuld retourbon worden geaccepteerd.

    Als wij uw retourzending in goede orde hebben ontvangen zullen wij zo spoedig mogelijk maar uiterlijk binnen 7 dagen het aankoopbedrag op uw rekening terugstorten.

    De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt( moment van ontbinding). De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

    Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.


    Omruilen voor andere schoenmaat?

    Wij adviseren u altijd goed passende schoenen te dragen. Immers dit verhoogt uw draagcomfort en zeker ook uw draagplezier!

    Indien uw schoenen niet goed passen kunt u deze omruilen. Op de retourbon kunt u aangeven welke maat u wenst te ontvangen. Indien we deze maat op voorraad hebben ontvangt u de schoenen in de juiste maat. Om er zeker van te zijn dat we de schoenen kunnen omruilen in de gewenste maat kunt u het beste contact met ons opnemen zodat we de door u gewenste maat voor u kunnen reserveren. Zo weet u zeker dat de schoenen er nog in de juiste maat voor u zijn!

    De retourbon treft u - samen met de factuur - aan in de doos. Ook is de retourbon samen met de factuur digitaal naar u verstuurd.

    Pas nadat wij de geretourneerde schoenen van u in goede orde hebben ontvangen, kunnen we de juiste maat schoenen opnieuw naar u toesturen.

    Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

    Voor een snelle en goede verwerking van uw retourzending is het volgende van belang:

    1. Voeg altijd een compleet ingevuld retourbon bij uw retourzending. U treft een exemplaar van de retourbon aan in de doos.
    2. Doe de ongebruikte en onbeschadigde producten - indien mogelijk - in de originele, onbeschreven en onbeschadigde verpakking.
    3. Verpak de retourproducten bij voorkeur in de omdoos die u van ons heeft ontvangen om beschadigingen te voorkomen.
    4. Sluit de omdoos goed af met tape of plakband.
    5. Plak het bijgesloten retouretiket over uw eigen adres zodanig dat dit niet meer leesbaar is.
    6. Stuur het retourpakket naar ons terug, bewaar uw verzendbewijs !

    Het retourneren van uw bestelling is voor u kosteloos. Het bijgevoegde retouretiket van PostNL of DPD is reeds gefrankeerd en hoeft alleen te worden ingescand.

    De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt( moment van ontbinding). De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

    Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

    Zijn er kosten verbonden aan het ruilen of retourneren van mijn bestelling?

    Indien u uw bestelling wenst te retourneren is dat vanzelfsprekend altijd mogelijk. Het retourneren van uw bestelling is kosteloos in Nederland. Hiertoe ontvangt u in het pakket een reeds gefrankeerde retouretiket van PostNL of DPD. Plakt u dit over uw eigen adresgegevens heen en biedt het pakket vervolgens aan bij PostNL of DPD. Alleen het etiket hoeft te worden ingescand. U ontvangt hiervan een bewijsje. We adviseren u dit bewijsje te bewaren totdat de retour is afgehandeld.

    De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt( moment van ontbinding). De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

    Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

    Hoe lang duurt een terugbetaling?

    De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt( moment van ontbinding). De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

    Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

    Krijg ik mijn geld terug bij een retour?

    Jazeker! Indien u de bestelling wilt retourneren dan krijgt u bij AboutShoes gewoon uw geld teruggestort op uw rekening. U ontvangt dus geen tegoedbon of dergelijke.

    De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt( moment van ontbinding). De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

    Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

    Bestellen

    Ik wil mijn bestelling annuleren of wijzigen

    Wilt u een al geplaatste bestelling wijzigen of annuleren? Neem dan direct contact met ons op. Telefonisch op 013-8501595 of via mail op info@AboutShoes.nl.

    Is uw bestelling reeds door ons verstuurd? Dan kan de bestelling niet meer worden gewijzigd. Mocht u onverhoopt toch redenen hebben om een artikel te willen ruilen of te retourneren kijk dan voor de juiste procedure bij "Ruilen en retourneren".

    Hulp bij het plaatsen van een bestelling

    Bestellen gaat snel en eenvoudig. Het bestelproces bestaat uit een aantal duidelijke stappen. Uw bestelling wordt pas definitief nadat u deze heeft bevestigd. Daarvoor kunt u alles nog aanpassen.

    1. Selecteer uw artikelen
    Selecteer uw maat en voeg met de oranje knop "Bestellen" een artikel toe aan uw winkelwagen. Met de knop "Ga verder met winkelen" gaat u terug naar de winkel. Heeft u zich bedacht? Klik dan op het "prullenbakje" achter het artikel in uw winkelwagen om een artikel te verwijderen. Klaar met winkelen? Klik dan op "Afrekenen" om de bestelling af te ronden.

    2. Voer uw gegevens in
    In het scherm Uw gegevens kunt u uw persoonlijke gegevens invullen. Deze gebruiken wij voor het verzenden van uw bestelling. Velden met een ( * ) hebben we nodig om uw bestelling te kunnen verwerken. Klaar met gegevens invoeren? Klik dan op Volgende stap.

    Bent u al klant bij ons? Log dan eerst in met uw login en wachtwoord.

    3. Kies uw Factuur - en Verzendadres
    Indien u de bestelling wenst te ontvangen op uw factuuradres dan kunt u dit aanvinken bij "Verzenden naar hetzelfde adres". Wenst u het pakketje op een ander adres te ontvangen, bv op uw werk, dan kunt u een nieuw adres invoeren.

    4. Verzending
    We maken gebruik van PostNL voor de verzending van uw bestelling. Indien u het pakket wil laten bezorgen op het door u aangegeven Verzendadres, dan kunt u dit aanvinken. U kunt ook kiezen voor PakjeGemak. Het pakket wordt dan afgeleverd op een afhaallocatie bij u in de buurt. Na het invoeren van de postcode kunt u kiezen op wel afhaalpunt u het pakket kunt afhalen.

    5. Betaling
    U kunt betalen met iDEAL, Overmaken, Creditcard, Afterpay en Bancontact/Mr Cash.

    Nadat u een keuze heeft gemaakt een betaalmethode wordt u automatisch doorgeleid naar de betaalpagina.

    Heeft u gekozen voor Overmaken dan verzoeken wij u om het totaalbedrag - onder vermelding van uw ordernummer - via uw eigen bank over te boeken naar onze rekening. Onze bankgegevens staan vermeld op de bevestiging van uw bestelling die u via e-mail ontvangt.

    6. Controleer uw bestelling
    Hier kunt u de door u gekozen artikelen controleren. Wilt u een wijziging aanbrengen dan gaat u met het pijltje een pagina terug. U komt dan in de Winkelwagen waar u de bestelling kunt aanpassen.

    7. Plaats uw bestelling
    Door te klikken op de button "Plaats uw bestelling" wordt uw bestelling definitief gemaakt.

    Hoe kan ik de status van mijn bestelling volgen?

    Na het plaatsen van uw bestelling wordt u per e-mail over elke stap op de hoogte gehouden:

    Orderbevestiging

    Nadat wij uw bestelling hebben ontvangen, krijgt u van ons een bevestiging van uw bestelling per e-mail. In deze e-mail staat een overzicht van alle bestelinformatie. Heeft u geen e-mail ontvangen? Controleer dan of de bevestiging niet in de map ongewenste e-mail of spam is uitgekomen. Is dat niet het geval, neem dan contact met ons op.

    Betaalbevestiging

    Heeft u gekozen voor een betaling met iDEAL,CreditCard of Afterpay dan ontvangt u direct na afloop van de transactie bij uw bank een betaalbevestiging van Ogone.

    Indien u heeft gekozen voor overmaken dan ontvangt u nadat wij uw betaling hebben ontvangen een bevestiging van ons. Let wel, dit kan enkele dagen duren!

    Verzendbevesting

    Vervolgens krijgt u een e-mail wanneer uw artikelen zijn afgeleverd bij PostNL met een track & trace code waarmee u uw pakket kunt volgen.

    PostNL levert na ontvangst binnen 1 werkdag. Als u niet aanwezig bent zal uw bestelling de volgende dag nog een keer aangeboden worden. Mocht u dan niet thuis zijn dan kunt u uw bestelling ophalen op het dichtstbijzijnde PostNL servicepunt.

    Ik ben mijn wachtwoord vergeten

    U kunt een nieuw wachtwoord opvragen via Mijn Account. U vindt Mijn Account bovenin op de homepage.

    Lukt dit niet? Stuurt u dan een e-mail naar info@aboutshoes.nl, zodat wij voor u een nieuw wachtwoord kunnen aanmaken.

    Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

    U kunt uw wachtwoord wijzigen in Mijn Account. U vindt Mijn Account bovenin op de homepage.

    Actuele voorraadstatus

    De collectie van About Shoes welke getoond wordt in de webshop is voorradig.
    Maten die niet getoond worden bij het artikel zijn uitverkocht en kunnen dan ook niet besteld worden.

    Kan een artikel nadat ik een bestelling heb geplaatst toch niet meer voorradig zijn?

    Na bestelling wordt uw schoen direct gereserveerd en uit de voorraad gehaald. Indien u de bestelling niet helemaal heeft afgerond omdat er bv iets misging in betaalproces, blijft het door u gekozen artikel gereserveerd staan. Indien u de bestelling opnieuw wilt plaatsen en u de gewenste maat niet meer kunt selecteren, verzoeken we u met ons contact op te nemen zodat de eerdere (mislukte) bestelling geannuleerd wordt en de schoenen weer beschikbaar komen in de voorraad.

    Incidenteel kan het voorkomen dat bij controle wij de schoenen toch niet kunnen versturen vanwege kwaliteitsbewaking. Hierdoor is het mogelijk dat wij uw bestelling toch niet kunnen leveren.
    Wij doen er alles aan om dit te voorkomen. Indien dit aan de orde is, wordt u hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte gebracht. Uw bestelling wordt dan geannuleerd en u ontvangt het aankoopbedrag terug.

    Acties

    Kortingsvoucher

    Wij waarderen het zeer wanneer u regelmatig een paar schoenen bij AboutShoes bestelt. U kunt dan ook 10% korting ontvangen op uw volgende bestelliing. Dit doet u door in het veld "Kortingsvoucher " de kortingscode SPQ1M24 in te vullen. De 10% korting wordt dan direct op het aankoopbedrag in mindering gebracht.

    Korting bij inschrijving op Nieuwsbrief

    Meld jezelf aan op onze nieuwsbrief en ontvang direct een korting van € 7,50! Je ontvangt wekelijks exclusieve aanbiedingen en nieuwtjes.

    Betaalmogelijkheden

    Op welke manieren kan er betaald worden?

    U heeft de keuze uit verschillende betalingsmogelijkheden: iDeal, CreditCard, PayPal, Bancontact, Sofort Banking, Overboeking, KBC/CBC en Belfius Direct. Uw betaling wordt afgehandeld door betalingssysteem Mollie.

    Wanneer u achter wilt betalen, kiest u voor betalen onder Rembours.U betaalt uw bestelling op het moment dat deze wordt afgeleverd. U betaalt het aankoopbedrag en de rembourskosten van 11,95 rechtstreeks aan de chauffeur van PostNL op het moment dat u de bestelling in ontvangst neemt. In verband met veiligheidsoverwegingen is dit is mogelijk tot een orderwaarde van maximaal €500.

     

    Wat is betalen via iDeal?

    iDEAL is de online betaalstandaard en wordt ondersteund door alle grote Nederlandse banken.

    Met iDEAL kunt u veilig, vertrouwd en zeer eenvoudig uw online aankopen afrekenen. U rekent af in de voor u vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van de specifieke beveiligingsmethodes van uw eigen bank.

    Als gebruiker van internet bankieren kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich er speciaal voor aan hoeft te melden. Er hoeft ook geen software te worden geïnstalleerd.

    Wat zijn de voordelen van betaling via iDEAL?

    iDEAL biedt u een aantal voordelen ten opzichte van andere betaalmethoden:

    iDEAL is vertrouwd, veilig en net zo eenvoudig als internet bankieren;iDEAL wordt ondersteund door alle grote Nederlandse banken;Toegang tot internetbankieren is voldoende om met iDEAL te betalen;U heeft zelf de controle en het overzicht op de betaling;

    iDEAL is ontwikkeld door ABN AMRO, ING Bank, Postbank en Rabobank en nu ook geschikt voor de SNS bank, Friesland Bank, RegioBank, Triodos Bank en Van Lanschot.

    Wat is een card verificatie code (CVC) bij een credit card betaling?

    Dit zijn de laatste 3 cijfers die achterop uw credit card staan in het handtekeningvak.

    Waar kan ik de bankgegevens vinden om via overmaken te betalen?

    De bankgevens van About Shoes staan vermeld op de bevestiging van uw bestelling. Deze ontvangt u via e-mail na het plaatsen van de bestelling.

    Indien u kiest voor deze wijze van betalen moet u er rekening mee houden dat de verwerking van uw bestelling enkele dagen langer kan duren.

    Zijn de prijzen incl. BTW?

    Alle vermelde prijzen in onze webshop zijn inclusief 21% BTW.

    Verzenden

    Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

    Bestelt u op werkdagen voor 16.00 uur en betaalt u uw bestelling direct dan wordt uw pakket diezelfde dag nog verzonden.

    Indien u vooruitbetaalt door middel van overmaken dan wordt uw bestelling na ontvangst van uw betaling verzonden. Houdt u er rekening mee dat enkele dagen kan duren alvorens uw betaling op onze rekening is bijgeboekt. Wel reserveren wij de door u bestelde artikelen gedurende 7 werkdagen.

    Eén dag voor de aflevering van uw bestelling ontvangt u van ons per e-mail een "bericht van verzending" zodat u exact weet wanneer uw bestelling wordt bezorgd.

    Kan ik het tijdstip van bezorging aangeven?

    Nee, het tijdstip kan niet tevoren worden aangegeven.Met behulp van de track& trace code van PostNL of DHL kunt u wel inzien in welke tijdsperiode u het pakket kunt verwachten. De track & trace code wordt vermeld in de mail die u ontvangt zodra het pakket is overgedragen aan de transporteur.

    Indien het pakket met DHL wordt verzonden, kunt u in de verzendmail van DHL zowel het afleveradres als de afleverdatum nog wijzigen.Wacht u hiermee totdat u de mail van DHL met de verwachte bezorgdatum heeft ontvangen.

    Kan ik mijn bestelling komen ophalen?

    AboutShoes is geen winkel met reguliere openingsstijden. Dit is dan ook niet mogelijk.

    Wel kunt u via de PakjeGemak service van PostNL een afhaallocatie bij u in de buurt kiezen om uw bestelling op te halen. In het afrekenscherm kunt u kiezen voor PakjeGemak. Vervolgens geeft u uw postcode in en kiest u één van de afhaallocaties bij u in de buurt.

    Wat is PakjeGemak?

    Als u winkelt op internet hoeft u niet meer thuis te blijven om de bestelling in ontvangst te nemen. Met PakjeGemak bepaalt u zelf waar en wanneer u uw bestelling ophaalt. U kunt kiezen uit één van de 1700 winkellocaties die PakjeGemak uitreiken. De PakjeGemak-locaties kennen ruime openingstijden. Zo zijn op koopavonden ruim 600 locaties tot 20:00 uur of later open. Op zaterdagen zijn ongeveer 1600 locaties geopend

    Als u gebruik wilt maken van PakjeGemak, dan kiest u bij Afrekenen voor deze aflevermethode. Vervolgens voert u uw postcode in. Daarna kunt u uit een lijst het dichtstbijzijnde PostNL kantoor kiezen. U ontvangt uw afhaalbericht daarna per e-mail. Uw pakket is één werkdag na de verzenddatum (vanaf 16.00 uur) beschikbaar op de afhaallocatie. Samen met uw e-mail en legitimatiebewijs haalt u uw pakket af bij uw PakjeGemak locatie. Als u geen bericht van uw afzender hebt ontvangen kunt u met uw legitimatiebewijs (en ordernummer) uw zending afhalen.

    Indien u kiest voor PakjeGemak is betalen met Afterpay niet mogelijk.

    Wat als ik niet thuis ben wanneer de bestelling wordt afgeleverd?

    Het kan voorkomen dat de vervoerder een pakket niet op een afleveradres kan bezorgen, bijvoorbeeld omdat u niet thuis bent. U ontvangt dan een "Niet Thuis Bericht".

    Op het  "Niet Thuis Bericht" staat aangegeven wanneer het pakket opnieuw bij u wordt aangeboden of waar u het kan komen ophalen.

    U ontvangt van AboutShoes bericht wanneer uw bestelling is verzonden. Hierin staat ook het track & trace nummer van het pakket.

    Kan het afleveradres anders zijn dan het factuuradres?

    Ja, dat kan.
    U kunt bij iedere bestelling aangeven op welk adres de bestelling bezorgd moet worden. Misschien ontvangt u het pakket graag op uw werkadres. U kunt de verschillende afleveradressen vastleggen in Mijn Account zodat u ze bij een volgende bestelling makkelijk kunt selecteren.

    Moet ik verzendkosten betalen?

    Bestellingen met een orderwaarde van meer dan €75 worden gratis verzonden. Indien de bestelling minder bedraagt dan €75 wordt €5 verzendkosten in rekening gebracht.

     

    Verzenden naar Belgie

    Ik woon in Belgie. Hoe kan ik betalen?

    Indien u in België woont en geen bankrekening in Nederland heeft, kunt u uw bestelling bij ons op de volgende manieren betalen:

    1. Credit Card: u kunt bij ons met credit cards die uitgegeven zijn door Mastercard, Visa en Maestro betalen.
    2. Bancontact/Mr Cash.
    3. Overmaken via uw eigen bank. De IBAN en BIC codes welke u nodig heeft om zonder kosten te kunnen overmaken naar een ander EU land treft u aan op de bevestiging van de bestelling. Deze ontvangt u na het plaatsen van uw bestelling via e-mail.

    Kan de bestelling naar Belgie worden verstuurd?

    Jazeker, AboutShoes.nl stuurt uw bestelling ook gratis naar Belgie met BPost. Levering duurt 1 - 3 werkdagen na bestelling.

    Is verzending naar Belgie ook gratis?

    Bestellingen met een orderwaarde groter dan € 75 worden naar België gratis verstuurd met BPost. Voor bestellingen met een orderwaarde lager dan € 75 wordt € 5 verzendkosten in rekening gebracht. Retourzending is gratis via BPost.

    Contactgegevens

    Onze contactgegevens

    AboutShoes BV
    Henriette Ronnerstraat 55
    5038 KH Tilburg

    Kamer van Koophandel nummer 53705025

    BTW nummer 85098361.B01

    T: 013-8501595 op werkdagen van 9.00 uur tot 17.00 uur
    E: info@aboutshoes.nl
    W: www.aboutshoes.nl

     

    Maatinformatie

    Hulp bij de schoenmaat Melik

    Maatadvies

    Ga je voor de eerste keer Melik Shoes bestellen?
    Meet je voeten dan op en lees op deze tabel de juiste schoenmaat af. 
    Zit je tussen 2 maten in kies dan de kleinste.
    Heb je normaal gesproken halve maten dan adviseren wij je om voor de maat naar benden af te ronden.

    Draag je al Melik Shoes? Dan kies je voor de maat Melik Shoes die je altijd al draagt.

                     
                     

    Hulp bij schoenmaat Greve

    Bent u gewend uw Greve maten in Engelse maten te bestellen dan treft u onderstaand de bijbehorende Europese maat aan:

    Europese maat

    40

    41

    42

    43

    44

    45

    Greve maat

    7

    7.5

    8

    9

    10

    10,5

    Label Melik Shoes

    Meer over het label Melik Shoes

    Melik Shoes is een jong exclusiviteitslabel voor herenschoenen in de vooraanstaande modespeciaalzaken én schoenenzaken in de Benelux. Een kwalitatief en modieus label met een prikkelende, nieuwe stijl welke volledig is afgestemd op de wensen van de in mode geïnteresseerde man. Melik Shoes is meer dan er heerlijk op weg lopen. Door ons het best omschreven als Moving People. U wilt zich goed voelen in wat u draagt dus kiest u bewust bijzondere schoenen met een heerlijke pasvorm die helemaal matchen bij ú en uw outfit. Melik Shoes is hét item uit uw garderobe waarmee u uw persoonlijkheid onderstreept. Onze schoenen zijn niet leeftijd of gelegenheid gebonden; iedere drager kiest wat bij hem past.

    De door Melik Alphan ontworpen collecties zijn onderscheidend. Ons doel is onderscheidende écht leren schoenen en riemen te maken voor een eerlijke prijs. Wij zijn gespecialiseerd in het handverven en finishen van schoenen. Dit is een bewerkelijk en secuur proces wat elk paar uniek maakt. Hierdoor geven we aan alle modellen een stukje beleving mee en krijgt elke schoen zijn eigen uitstraling. Een extra toegevoegde waarde is dat we bij alle geklede herenschoenen bijpassende leren riemen kunnen leveren.

    Met uiterste zorgvuldigheid en oog voor details stellen we ieder seizoen onze collectie samen. Hiervoor maken wij alleen gebruik van hoogwaardige materialen en de mooiste leer-en suèdesoorten. Binnen ons productieteam is honderden jaren aan ervaring en expertise in de schoenenbranche aanwezig. Verfijnd vakmanschap en gebruik van authentieke maakwijzes staan bij Melik Shoes hoog in het vaandel. Zo vindt u in onze collecties handgemaakte schoenen volgens o.a. de goodyear en blake maakwijze.

    Het toegewijde team van Melik Shoes zet zich dagelijks vol enthousiasme in om alle schakels binnen het ontwerp, productie-en verkoopproces in goede banen te leiden. Voor vragen en opmerkingen neemt u alstublieft contact met ons op. Wij staan u graag persoonlijk te woord. U kunt ons telefonisch bereiken op telefoonnummer 013-8892082 of via mail aan m.alphan@melikshoes.com.

    Riemen

    Hoe bestel ik de bijpassende riem?

    Indien voorradig wordt de bijpassende riem op dezelfde pagina als de schoen aangeboden. Heeft de riem dezelfde naam en artikelnummer als de schoen dan is de riem bijpassend bij die schoen.

    U bestelt zowel de schoen als de riem.

    Indien een schoen wordt aangeboden inclusief een gratis bijpassende riem dan hoeft u alleen de schoen te bestellen. Schoenen waarbij u de riem gratis ontvangt kunt u herkennen aan de naam : "Melik herenschoen & riem .....".

     

    Uw riem korter maken

    Vrijwel alle riemen hebben een lengte van 115cm. De riemen kunnen netjes ingekort worden. Dit kunt u zelf doen op de volgende manier: aan de gespzijde zit aan de achterkant van de riem een schroef. Wanneer u de schroef losdraait met een schroevendraaier komt de gesp los van de riem. Vervolgens kunt u de riem tot de gewenste lengte afknippen. U legt vervolgens het afgeknipte stukje leer op het uiteinde van de riem om de juiste plaats van het nieuwe schroefgaatje te bepalen. Zet met pen een puntje in de beide gaatjes. Knip met een gaatjestang op de puntjes een gaatje en bevestig de gesp weer door de schroef vast te draaien.

    AboutShoes kan de riem ook voor u inkorten tot de standaardmaten 95 cm of 105 cm. Indien u dit wenst kunt u nadat u uw bestelling hebt geplaatst een mail sturen naar info@aboutshoes.nl met het verzoek uw riem in te korten.

    Welke maat riem heb ik nodig?

    Bij iedere riem staat vermeld in welke maten deze verkrijgbaar is.

    Maat:   85     voor een omtrek van   80  tot    90 cm
    Maat:   95     voor een omtrek van   90  tot  100 cm
    Maat: 105     voor een omtrek van 100  tot  110 cm
    Maat: 115     voor een omtrek van 110  tot  120 cm
    Maat: 125     voor een omtrek van 120  tot  130 cm
    Maat: 135     voor een omtrek van 130  tot  140 cm
     
     
    Om de precieze maat goed te kunnen bepalen, meet u de omtrek van uw middel. Vervolgens kiest u de riem die qua aantal centimeters het meest in de buurt komt:

    U meet bijvoorbeeld 86 centimeter, dan kiest u maar 85. Meet u 92 cm, dan kiest u maat 95. Of meet u 107 cm, dan kiest u maat 105.

    U kunt de riemmaat ook bepalen aan de hand van uw broekmaat. Gebruik hiertoe de onderstaande tabel.

    Maatwijzer 







    broekmaat inches 30 31 32 33 34 36 38 40
    broekmaat confectie 48 50 52 54 56 58
    60 58
    riemmaat 85 90 95 100 105 110 115 115
       
     

     

    Cadeaubon

    Kan ik een cadeaubon kopen?

    U kunt bij AboutShoes.nl een cadeaubon kopen voor ieder gewenst bedrag. U ontvangt een gepersonaliseerde AboutShoes bon met een unieke code. Neemt u hiertoe contact met ons op telefonisch op 013-8501595 of per mail info@aboutshoes.nl. 

    De cadeaubon is onbeperkt geldig.

    Het verzilveren van de cadeaubon gebeurt door het invullen van de persoonlijke code in het veld "Kortingsvoucher".

    Schoenverzorging

    Tips om uw schoenen mooi te houden

    Om lang plezier te hebben van uw aankoop is het belangrijk uw schoenen goed te verzorgen.

    1. Maak altijd de veters of sluitingen los voordat u uw schoenen aan- of uittrekt.
    2. Gebruik uw handen om uw schoenen uit te trekken en trap nooit op de hiel. Gebruik een schoenlepel om ze aan te trekken. Zo voorkomt u dat door ondeugdelijk gebruik het leer inscheurt en uw schoenen vroegtijdig stuk gaan. Deze schade valt buiten elke vorm van garantie!
    3. Laat uw brogues en zeker nette leren en suède schoenen na het dragen ademen. Zet ze niet direct in de kast. Via uw voet verliest u veel transpiratievocht. Het is beter om regelmatig van schoenen te wisselen, hierdoor krijgt transpiratievocht voldoende tijd om op een natuurlijke manier de schoen te verlaten.
    4. Gebruik direct na het dragen houten schoenspanners in uw schoen. De schoen is dan nog warm en het leer en of suède soepel. De houten spanner, die bovendien transpiratievocht absorbeert, zorgt dat de schoen zijn model goed behoudt.
    5. Plaats natte schoenen nooit op de radiator/verwarming. Vul ze met krantenpapier of keukenrol en laat ze op kamertemperatuur, in een goed geventileerde ruimte drogen. Verwijder vuil met een droge borstel voordat het vuil in kan drogen.
    6. Met name suède schoenen maar ook trouw- en dansschoenen vragen een extra zorgvuldige verzorging. Wij adviseren u de schoenen vóór het dragen in te spuiten met een beschermende schoenspray (nanoprotector). Hierdoor blijven schoenen niet alleen langer mooi, maar geeft u ze een beschermlaagje tegen (weers)invloeden van buitenaf.
    7. Bij veelvuldig dragen kunt u uw mooie schoenen het beste regelmatig inspuiten. Borstel de schoenen dan eerst even op met een speciale schoenenborstel. Dit geldt ook voor leren herenschoenen. Een schoenencreme op kleur zorgt ervoor dat uw leren schoenen hun kleur behouden. Door transparante gelcream met een zachte doek op te brengen krijgen uw schoenen hun glans weer terug.
    8. Stroef lopende ritssluiting houdt u soepel met kaarsvet of bijenwas.
    9. Geef uw schoenen wekelijks een grondige poetsbeurt. Zorg ervoor dat de schoensmeer goed in het leer dringt. Borstel in de lengterichting van de naden. Gebruik altijd de voorgeschreven producten om uw schoenen te reinigen. 

    Klachten

    Uw klacht melden

    Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft. 
    Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail aan ons door te geven. Het emailadres is: info@aboutshoes.nl. We verzoeken u uw klacht zo duidelijk mogelijk te omschrijven en te voorzien van uw ordernummer en evt foto's.

    Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.                                                       

    Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging.
    Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

    Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar AboutShoes.nl bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).

    Welke klachten worden niet vergoed?

    Slijtage van zolen en hakken, kale neuzen, afgeven en slijtage van voeringen door overmatige transpiratie, kapotte ritsen en andere door verkeerd gebruik veroorzaakte gebreken, die de verkoper niet te verwijten zijn worden niet vergoed.

    Privacy policy

    Privacy Policy

    AboutShoes respecteert de privacy van alle gebruikers van haar site en draagt er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken uw gegevens om de bestellingen zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Voor het overige zullen wij deze gegevens uitsluitend gebruiken met uw toestemming. AboutShoes zal uw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zal deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van uw bestelling.

    AboutShoes gebruikt de verzamelde gegevens om haar klanten de volgende diensten te leveren:

    • Als u een bestelling plaatst, hebben we uw naam, e-mailadres, afleveradres en betaalgegevens nodig om uw bestelling uit te voeren en u van het verloop daarvan op de hoogte te houden.
    • Om het winkelen bij AboutShoes zo aangenaam mogelijk te laten zijn, slaan wij met uw toestemming uw persoonlijke gegevens en de gegevens met betrekking tot uw bestelling en het gebruik van onze diensten op. Hierdoor kunnen wij de website personaliseren en u producten aanbevelen die u mogelijk interessant vindt.
    • Met uw toestemming gebruiken wij uw gegevens om u te informeren over de ontwikkeling van de website en over speciale aanbiedingen en acties Als u hier niet langer prijs op stelt, kunt u ons dat laten weten door een e-mail te sturen. Gegevens over het gebruik van onze site en de feedback die we krijgen van onze bezoekers helpen ons om onze site verder te ontwikkelen en te verbeteren.
    • Als u besluit een review te schrijven, kunt u zelf kiezen of u uw naam of andere persoonlijke gegevens toevoegt. We zijn benieuwd naar de meningen van onze bezoekers, maar behouden het recht bijdragen die niet aan onze sitevoorwaarden voldoen niet te publiceren.
    • Als u reageert op een actie of prijsvraag, vragen wij uw naam, adres en e-mailadres. Deze gegevens gebruiken we om de actie uit te voeren, de prijswinnaar(s) bekend te maken, en de respons op onze marketingacties te meten.

    AboutShoes verkoopt uw gegevens niet
    AboutShoes zal uw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zal deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van uw bestelling. Onze werknemers en door ons ingeschakelde derden zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van uw gegevens te respecteren.

    Uw persoonlijke gegevens zijn veilig bij AboutShoes
    Wij waarderen het vertrouwen dat u in ons stelt en wij zullen daarom uiterst zorgvuldig met uw gegevens omgaan. Wanneer u een bestelling plaatst of uw AboutShoes account raadpleegt, wordt gebruik gemaakt van één van de modernste technieken; de Secure Socket Layer. Uw gegevens zullen te allen tijde worden beschermd en vertrouwelijk worden behandeld.

    Indien u nog vragen mocht hebben over de Privacy Policy van AboutShoes, dan kunt u ons een e-mail sturen. Onze klantenservice helpt u verder als u informatie nodig heeft over uw gegevens of als u deze wilt wijzigen. U heeft nadrukkelijk het recht op correctie van uw gegevens. In geval wijziging van onze Privacy Policy nodig mocht zijn, dan vindt u op deze pagina altijd de meest recente informatie.

    Voorwaarden

    Algemene Voorwaarden

    Algemene Voorwaarden Stichting Webshop Keurmerk

    Deze Algemene Voorwaarden van Stichting Webshop Keurmerk zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-Economische Raad en treden in werking per 1 juni 2014.

    Deze Algemene Voorwaarden zullen worden gebruikt door alle leden van de Stichting Webshop Keurmerk met uitzondering van financiële diensten als bedoeld in de Wet Financieel Toezicht en voor zover deze diensten onder toezicht staan van de Autoriteit Financiële Markten.

    Inhoudsopgave:

    Artikel 1 - Definities
    Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
    Artikel 3 - Toepasselijkheid
    Artikel 4 - Het aanbod
    Artikel 5 - De overeenkomst
    Artikel 6 - Herroepingsrecht
    Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
    Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
    Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
    Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht
    Artikel 11 - De prijs
    Artikel 12 - Nakoming en extra garantie
    Artikel 13 - Levering en uitvoering
    Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
    Artikel 15 - Betaling
    Artikel 16 - Klachtenregeling
    Artikel 17 - Geschillen
    Artikel 18 - Branchegarantie
    Artikel 19 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
    Artikel 20 - Wijziging van de algemene voorwaarden Stichting Webshop Keurmerk

     

    ARIKEL 1 - DEFINITIES

    In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

    1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;
    2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
    3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
    4. Dag: kalenderdag;
    5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
    6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
    7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail – dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
    8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
    9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die lid is van Stichting Webshop Keurmerk en producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
    10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
    11. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping;
    12. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen;

     

    ARTIKEL 2 - IDENTITEIT VAN DE ONDERNEMER

    AboutShoes BV
    Munnekeburenstraat 33
    5045 DS Tilburg
    Tel : 013-8501595
    Mail : info@aboutshoes.nl
    KvK-nummer : 53705025
    BTW-identificatienummer : 8509.83.617.B.01

     

    ARTIKEL 3 - TOEPASSELIJKHEID

    1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
    2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
    3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
    4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

     

    ARTIKEL 4 - HET AANBOD

    1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
    2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
    3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

     

    ARTIKEL 5 - DE OVEREENKOMST

    1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
    2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
    3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
    4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
    5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
      1. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
      2. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
      3. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
      4. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
      5. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
      6. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
    6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

     

    ARTIKEL 6 - HERROEPINGSRECHT

    Bij producten:

    1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
    2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
      1. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
      2. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
      3. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

    Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:

    1. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
    2. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst. Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:
    3. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
    4. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.

     

    ARTIKEL 7 - VERPLICHTINGEN VAN DE CONSUMENT TIJDENS DE BEDENKTIJD

    1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
    2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
    3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

     

    ARTIKEL 8 - UITOEFENING VAN HET HERROEPINGSRECHT DOOR DE CONSUMENT EN KOSTEN DAARVAN

    1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.
    2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
    3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
    4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
    5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
    6. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.
    7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van stadsverwarming, indien:
      1. de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;
      2. de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.
    8. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:
      1. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
      2. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of
      3. de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.
    9. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

     

    ARTIKEL 9 - VERPLICHTINGEN VAN DE ONDERNEMER BIJ HERROEPING

    1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
    2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
    3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
    4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

     

    ARTIKEL 10 - UITSLUITING HERROEPINGSRECHT

    De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

    1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen
    2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de moge- lijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
    3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
      1. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
      2. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
    4. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;
    5. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voor-
      zien;
    6. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een indi-
      viduele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
    7. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
    8. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
    9. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
    10. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvin-
      den na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
    11. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
    12. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
    13. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
      1. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
      2. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

     

    ARTIKEL 11 - DE PRIJS

    1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behou- dens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
    2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
    3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
    4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
      1. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
      2. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
    5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

     

    ARTIKEL 12 - NAKOMING OVEREENKOMST EN EXTRA GARANTIE

    1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
    2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.
    3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

     

    ARTIKEL 13 - LEVERING EN UITVOERING

    1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
    2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
    3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
    4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
    5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

     

    ARTIKEL 14 - DUURTRANSACTIES: DUUR, OPZEGGING EN VERLENGING

    Opzegging:

    1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
    2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
    3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
    • te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
    • tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
    • altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

    Verlenging:

    1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
    2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dagnieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
    3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
    4. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

    Duur:

    1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

     

    ARTIKEL 15 - BETALING

    1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
    2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
    3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
    4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.

     

    ARTIKEL 16 - KLACHTENREGELING

    1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
    2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
    3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
    4. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van Stichting Webshop Keurmerk (http://keurmerk.info/Home/MisbruikOfKlacht) De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar Stichting Webshop Keurmerk gestuurd.
    5. Indien de klacht niet binnen een redelijke termijn dan wel binnen 3 maanden na het indienen van de klacht in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

     

    ARTIKEL 17 - GESCHILLEN

    1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
    2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Webshop, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).
    3. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd.
    4. Uiterlijk drie maanden nadat het geschil is ontstaan dient het geschil schriftelijk bij de Geschillencommissie aanhangig te worden gemaakt.
    5. Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Wanneer de ondernemer dat wil doen, zal de consument binnen vijf weken na een daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk dienen uit te spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de daartoe bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet binnen de termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter.
    6. De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn vastgesteld in het reglement van de Geschillencommissie (http://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/2701/webshop). De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies.
    7. De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is gewezen.
    8. Indien naast de Geschillencommissie Webshop een andere erkende of bij de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) of het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) aangesloten geschillencommissie bevoegd is, is voor geschillen betreffende hoofdzakelijk de methode van verkoop of dienstverlening op afstand de Geschillencommissie Stichting Webshop Keurmerk bij voorkeur bevoegd. Voor alle overige geschillen de andere erkende bij SGC of Kifid aangesloten geschillencommissie.

     

    ARTIKEL 18 - BRANCHEGARANTIE

    1. Stichting Webshop Keurmerk staat garant voor de nakoming van de bindende adviezen van de Geschillencommissie Stichting Webshop Keurmerk door haar leden, tenzij het lid besluit het bindend advies binnen twee maanden na de verzending ervan ter toetsing aan de rechter voor te leggen. Deze garantstelling herleeft, indien het bindend advies na toetsing door de rechter in stand is gebleven en het vonnis waaruit dit blijkt, in kracht van gewijsde is gegaan. Tot maximaal een bedrag van €10.000,- per bindend advies, wordt dit bedrag door Stichting Webshop Keurmerk aan de consument uitgekeerd. Bij bedragen groter dan €10.000,- per bindend advies, wordt €10.000,- uitgekeerd. Voor het meerdere heeft Stichting Webshop Keurmerk een inspanningsverplichting om ervoor te zorgen dat het lid het bindend advies nakomt.
    2. Voor toepassing van deze garantie is vereist dat de consument een schriftelijk beroep hierop doet bij Stichting Webshop Keurmerk en dat hij zijn vordering op de ondernemer overdraagt aan Stichting Webshop Keurmerk. Indien de vordering op de ondernemer meer bedraagt dan €10.000,-, wordt de consument aangeboden zijn vordering voor zover die boven het bedrag van €10.000,- uitkomt over te dragen aan Stichting Webshop Keurmerk, waarna deze organisatie op eigen naam en kosten de betaling daarvan in rechte zal vragen ter voldoening aan de consument.

     

    ARTIKEL 19 - AANVULLENDE OF AFWIJKENDE BEPALINGEN

    Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

     

    ARTIKEL 20 - WIJZIGING VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN STICHTING WEBSHOP KEURMERK

    1. Stichting Webshop Keurmerk zal deze algemene voorwaarden niet wijzigen dan in overleg met de Consumentenbond.
    2. Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de consument meest gunstige bepaling zal prevaleren.

    Adres Stichting Webshop Keurmerk:
    Willemsparkweg 193, 1071 HA Amsterdam

     

    BIJLAGE I: MODELFORMULIER VOOR HERROEPING

    (dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)

    Aan: AboutShoes BV
    Munnekeburenstraat 33
    5045 DS Tilburg
    info@aboutshoes.nl

    • Ik deel u hierbij mede, dat ik onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende producten herroep: [aanduiding product]
    • Ontvangen op [ontvangst bij producten]
    • [Naam consumenten(en)]
    • [Adres consument(en)]
    • [Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)